Kensington in uitverkocht Paard

Het gaat goed met Kensington. Zelfs buiten onze landsgrenzen zijn de optredens uitverkocht. In Nederland maar liefst tien keer de Ziggo Dome uitverkocht. Grote shows, maar Kensington wil ook gewoon weer in de Nederlandse clubs spelen. Dit gebeurt vandaag, zaterdagavond 24 februari 2018, in het Paard van Troje te Den Haag.
In het voorprogramma staat Lakshmi. De jonge singer-songwriter gaat ook goed. Sommigen kenden haar al van de het tv-programma 'De Beste Singer-Songwriter van Nederland'. Anderen kennen haar van haar optreden in 'De Wereld Draait Door' of van haar niet muzikale optreden in 'De Slimste Mens'. In 2016 werd ze uitgeroepen tot 3FM Serious Talent. Nu staat ze in het voorprogramma van Kensington en binnenkort van Roxanne Hazes. Een fijne opwarmer voor de heren van Kensington.
Ineens staan ze daar, veel strakker dan ik ze eerder zag. Echt als een band. Ze hebben natuurlijk genoeg kunnen oefenen in de praktijk daarvoor de afgelopen jaren. Ook is er veel meer interactie met het publiek. Ik herinner me nog een optreden op de Nach (2013) in Den Haag. Daar was de zanger Eloi Youssef eigenlijk nog heel erg naar binnen gericht. Ik was er als fotograaf snel op uit gekeken. Nog steeds zit er iets ontwijkends in zijn manier van kijken. Maar soms kijkt hij je nu ineens strak aan. Hij ziet je en dat zorgt voor connectie.
De zang klinkt goed, maar Eloi moet regelmatig hoesten (doet dat uiteraard keurig naast de microfoon), wellicht toch een verkoudheid opgepikt. Het doet er niet toe, want als een echte professional gaat hij door. De bekende hits komen allemaal langs, Do I Ever, Sorry, Streets, War om een paar te noemen. Eerlijk gezegd ken ik er al meer dan ik had gedacht. Kensington is zeker een band geworden waar je niet meer om heen kan. Tot het einde blijft de performance strak en zingt het publiek de nummers mee. Mijn gedachte dat Kensington de nieuwe Kane is geworden moet ik toch echt loslaten, want Kensington is internationaal wel succesvol, iets dat Kane eigenlijk nooit is gelukt.
















Reacties