Feest in Den Haag tijdens de Nach én dag!



The Life I Live in Den Haag werd dit jaar uitgebreid. Maar liefst twee dagen lang kon men genieten van optredens op bekende Haagse plekken, waaronder Lange Voorhout, Hofplein, Buitenhof en Grote Markt. Het hoofdpodium op Lange Voorhout werd afgewisseld met een kleiner podium ter hoogte van Theater Diligentia. Met de fiets kon ik gelukkig nog redelijk snel bij de Grote Markt zijn, maar eigenlijk werd ik al genoeg vermaakt met alle acts op Lange Voorhout. 

Het was onmogelijk om alles te gaan kijken. Vandaar hier alleen mijn hoogtepunten. Te beginnen met Evil Empire Orchestra. Voor mij de verrassing van de Nach. Zoals ze zelf aangeven is de muziek van het genre 'Psychedelic' en 'Dirty Soul'. Frontvrouw Kimberly Dhondt weet het publiek vanaf het eerste moment te boeien en ze laat haar enthousiasme niet los. Ze flirt met haar publiek en weet het altijd enigszins afwachtende Haagse publiek voor zich te winnen. Terecht.

Op naar het hoofdpodium voor Kraantje Pappie. Damn, wat een drukte. De persingang voor fotografen rechtsvoor bij het podium is voor mij niet meer bereikbaar. Het helpt ook niet dat rechts daarnaast de tent voor drank is. Eenmaal binnen zie ik een vrolijke Kraantje met een backup mc. Hij lijkt duidelijk te weten dat het vooral jongeren zijn die zijn muziek diggen, maar kan het toch niet laten om even te bewijzen dat hij wel degelijk rappen kan. A la Brainpower gooit hij met ongekende snelheid een hoop woorden eruit en dwingt daarmee toch respect af. Verder is het lekker knallen. Een feestje.

De laatste voor mij noemenswaardige act van de Koningsnacht is Son Mieux. Inmiddels al een aardige schare fans opgebouwd, laat de frontman Camiel Meiressonne blijken er zin in te hebben vannacht. Samen met zijn band (waaronder zijn broer Quinten op de toetsen) zet hij een strakke show neer. Ik ben erg benieuwd naar het aankomende debuutalbum waar nog hard aan wordt gewerkt. Voor degenen die het nog niet wisten, maar hiervoor zat hij in All Missing Pieces (toen hij en zijn twee broertjes nog tussen de 10 en 14 jaar oud waren) en Soul Sister Dance Revolution. Gaan we absoluut nog meer van zien en horen.

Op Koningsdag ben ik benieuwd naar Roxeanne Hazes. Hoogzwanger komt ze het podium op om haar één na laatste show te doen voordat ze met verlof gaat. Helaas was haar stem niet goed te horen en kan ik daardoor niet goed oordelen hoe ze daadwerkelijk zong.

Bij de meiden van Luminize is dit een ander verhaal. Retestrakke show. Ze zijn ontzettend gegroeid en de zin in de show straalt er bij ieder vanaf. En de zon straalt af en toe terug. Als je de kans krijgt, ga ze zien.








Reacties