Parkpop Saturday Night



De avond voor Parkpop is al een aantal jaren een goed gevulde avond. Voorheen Night at the Park is nu omgedoopt tot Parkpop Saturday Night om nog meer een band te laten zien tussen Parkpop en de avond daarvoor. Zelfs de vrijdagavond is er nu bijgekomen met gratis bands op de Grote Markt. Dat maakt het een compleet weekend. Het concept van de zaterdagavond is niet veranderd, de hits van toen verzorgt door de bands van toen. 

Ik moet bekennen dat toen ik de programmering zag ik niet heel enthousiast werd. Ik ben altijd superenthousiast over de sfeer en ook de acts, maar nu had ik mijn vraagtekens. Dat kwam omdat er niemand echt uit leek te springen. Jason Donovan? Coverbands van Kiss en Bruce Springsteen. Martijn Fischer is toch een acteur? Kim Wilde en Melanie C zijn toch al geweest op Parkpop? En De Dijk heeft er toch ook al regelmatig opgetreden? Goede bands allen, maar waar is de echte topper? Eerlijk is eerlijk, achteraf bekeken was het zeer de moeite waard.

Kiss Forever was een heerlijke opener. Alsof de echte Kiss voor je stond. Gruppo Sportivo werd vervangen door Time Bandits en was zeker zo vermakelijk. Zowel Kim Wilde als Melanie C waren goed. Kim Wilde was vele malen beter dan de vorige keer, van wat ik me kan herinneren. Martijn Fischer kreeg het publiek zeer snel mee en de drie mooie, meegebrachte dames waren ook niet onverdienstelijk en super uitbundig. Hoewel Jason Donovan niet mijn ding was, gingen vele dames op de eerste rij compleet uit hun dak.  Hot Chocolat was pure soulnostalgie. De zanger haalde niet alle hoge noten, maar genoot zichtbaar van het meezingende publiek. Dé topband van de avond was voor mij Clouseau. Niet alleen omdat ik ze nu wel eens echt goed wilde zien optreden na de technische ramp eerder op Parkpop in 1990 (tot drie keer toe viel de stroom op het podium uit tijdens het optreden), maar Koen Wauters heeft ook echt een dijk van een stem. Zelfs als je de tent (ja er was voor het eerst een tent in het Zuiderpark) al lang uit was galmden de mooie klanken nog lang na. Ook zijn on stage performance is fijn om naar te kijken. Krachtig voor een manneke van zijn postuur. De Dijk sloot af met een kwaliteitsoptreden als altijd, enig minpuntje was dat het vuurwerk al begon nog voordat de eindnoten waren gespeeld.

Een mooie dag afgesloten, op naar Parkpop. De sfeer zit er in elk geval al lekker in!














Reacties